همه چیز درباره نژاد گربه های اشرافی

با داشتن گربه ‌ای با نژاد گربه های اشرافی تجربه‌ ای فوق ‌العاده را از همراهی حیوان خانگی بسازید. با داشتن یکی از محبوب ترین نژاد گربه لذتمند زندگی کنید.

همه چیز درباره نژاد گربه های اشرافی

همه چیز درباره نژاد گربه های اشرافی

یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی، گربه‌ها هستند، به صورتی که انتخاب از میان لیست نژاد گربه های اشرافی و اصیل یکی از اولین انتخاب‌ها برای داشتن یک حیوان خانگی فوق‌العاده محسوب می‌شود. جالب است بدانید که ارتباط گربه‌ها و انسان‌ها در حدود 10000 سال قدمت دارد. گربه‌ها برای صاحبانشان همراهان عالی و دوست‌داشتنی‌ای هستند. گربه های خانگی نرم و پرزدار به خصوص اگر از لیست محبوب ترین نژاد گربه انتخاب شوند، عاشق صاحبانشان هستند. گربه های خانگی دوستان بی دردسر و نسبتأ مستقلی هستند. با داشتن یک گربه، علاوه بر داشتن یک همراه و همدم شما می‌توانید لحظات حضور خود در خانه را لذت‌بخش‌تر از قبل بیابید. صاحبان گربه‌ها به خصوص اگر آن گربه از نژاد گربه های اشرافی باشد، نیازمند ارتباط مداوم با مجموعه خدماتی و آرایشگاه حیوانات خانگی است. با توجه به قیمت انواع نژاد گربه در کنار هزینه‌ای که برای داشتنن یک گربه از نژاد گربه های اشرافی می‌شود، انتخاب مجموعه‌ی خدماتی مناسب که هم به سلامت گربه توجه نشان دهد و هم هزینه‌های مناسبی را در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد، دریافت کند، می‌تواند قوت قلبی برای صاحب گربه باشد. توصیه می‌شود برای نگهداری از یک گربه، حتما از نکات مراقبتی گربه ها اطلاع یابید.

برای آشنایی با نژاد سگ سرابی مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید: همه چیز در مورد سگ سرابی 

کدام نژاد از نژادهای گربه به عنوان اشرافی شناخته می‌شوند؟

فردی که قصد دارد به عنوان حیوان خانگی یک نژاد از نژاد گربه های اشرافی را انتخاب کند، بایستی محبوب ترین نژاد گربه را با توجه به ویژگی‌های هر کدام از نژادها و علایق شخصی خود فرد و همچنین با توجه به قیمت انواع نژاد گربه برگزیند. بایستی به این نکته توجه کنیم که در انتخاب نژاد، قیمت انواع نژاد گربه امری محدودکننده و تعیین‌کننده است. حال این پرسش پیش می‌آید که محبوب ترین نژاد گربه کدام است؟ انواع مختلفی از گربه‌ها هستند که نژادشان در لیست نژاد گربه های اشرافی قرار دارد و به عنوان نژادهای محبوب شناخته می‌شوند، نژاد گربه های ایرانی نیز در این اسامی و با محبوبیت زیاد حضور دارد. به طور کل، بر طبق آخرین آمار در سال 2019 انجمن طرفداران گربه(CFA)  44 نژاد، انجمن بین‌المللی گربه (TICA) 71 نژاد و فدراسیون بین‌المللی گربه‌سانان  (FIFe) 43 نژاد گربه را به رسمیت می‌شناسند. در ادامه، لیستی از اسامی و ویژگی‌های برخی از گربه های خانگی که از نژاد گربه های اشرافی هستند را برای روشن نمودن راه افرادی که قصد داشتن یک گربه‌ی خانگی دارند، آورده‌ایم.

1- گربه ایرانی یا پرشین

 

این نژاد اگر محبوب ترین نژاد گربه در جهان نباشد، بدون شک محبوب ترین نژاد در آمریکای شمالی است، بنابراین، به راحتی می‌توان گفت نژاد گربه های ایرانی یکی از لوکس‌ترین و زیباترین نژاد گربه های اشرافی در جهان است. نژاد گربه های ایرانی با دارا بودن ویژگی خاص خود توانسته است توجه بسیاری از افراد را جلب نماید. استخوان‌بندی درشت و عضلانی، داشتن ظاهری اخمو، بینی‌ای چرم‌مانند، صورت نسبتأ مسطح و کوتاه با گونه‌های پهن ویژگی‌های ظاهری محبوب ترین نژاد در میان گربه‌سانان را تشکیل می‌دهند. گربه‌ای از نژاد گربه های ایرانی به عنوان یکی از باوقارترین نژاد گربه های اشرافی شناخته می‌شود؛ به صورتی که این گربه بسیار آرام و بی‌صدا است؛ اما رسیدگی به موهای بلند آن سختی خاص خود را به همراه دارد. با بررسی قیمت انواع نژاد گربه متوجه می‌شویم که گربه‌ی ایرانی به دلیل ظاهر خاص و زیبا و همچنین آرامش و وقار خود، دارای ارزش مادی بالایی است.

2- گربه سیامی

 

گربه‌ی سیامی نیز یک نژاد از نژاد گربه های اشرافی و همچنین یکی از اولین نژادهای شناخته شده‌ی گربه آسیایی است که در قرن نوزدهم به یکی از محبوب ترین نژاد گربه در اروپا و آمریکای شمالی تبدیل شد. ویژگی ظاهری متمایزکننده‌ی این گربه، لکه‌ها و قسمت‌های تیره‌ی روی بدن، سر مثلثی شکل، گوش‌های بزرگ، بدن کشیده، باریک و عضلانی آن است. این گربه باهوش، فعال و بازیگوش، اجتماعی بوده و بسیار به بازی کردن و برقراری ارتباط علاقه دارد، به نحوی که به عنوان گربه‌ای پر سروصدا شناخته می‌شود، اما برخلاف این خصوصیات، آموزش این نوع گربه به راحتی امکان‌پذیر است.

3- گربه هیمالین

 

گربه‌ی هیمالین به عنوان یک انتخاب از نژاد گربه های اشرافی، نژادی برگرفته از دو نژاد پرشین و سیامی است و از طریق دخالت انسان‌ها به وجود آمده است. این گربه همانطور که توقع می‌رود فعال‌تر از نژاد گربه‌های ایرانی است اما از نژاد سیامی ساکت‌تر و کم جنب‌و جوش‌تر است. این نوع گربه در رنگ چشم و جنس مو، شبیه به گربه‌ی ایرانی یا پرشین و در لکه‌های رنگی روی بدن، شبیه به گربه سیامی است؛ اما به طور کل، بیشتر شبیه به نژاد گربه های ایرانی است. این نژاد که از محبوب ترین نژاد گربه است، امکان دارد بسیار به صاحب خود خو کند و خواستار نوازش و توجه زیاد از سمت او باشد. باید به این نکته توجه داشت که مکان‌های شلوغ و پر سروصدا مناسب نگهداری این نوع گربه نمی‌باشد.

4- اگزاتیک پرشین

 

این گربه بعد از نژاد پرشین یا ایرانی به عنوان محبوب ترین نژاد گربه شناخته می‌شود. این گربه از جفت‌گیری نژاد پرشین با هر گربه‌ی مو کوتاه دیگر از نژاد گربه های اشرافی به وجود می‌آید. این نژاد صورتی شبیه گربه‌ی ایرانی یا پرشین دارد اما از گربه‌ی ایرانی فعال‌تر و دارای جنب‌وجوش بیشتری است. این گربه در مقایسه با سایر نژادها دارای جثه‌ای متوسط است. نگهداری از این نژاد گربه‌های ایرانی به علت کوتاه بودن موی متراکم بدنشان از گربه‌های پرشین آسان‌تر است و مناسب زندگی آپارتمان‌نشینی هستند.

5- گربه اسکاتیش فولد

 

این نژاد از نژاد گربه های اشرافی به علت فرم گوش‌هایش که به جلو خم شده است، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این گربه دارای سری گرد، چشمانی درشت و بزرگ و پاها و دست‌های کوتاه و ضخیم است و اندازه‌ی متوسط و استخوان‌بندی پری دارد. موهای این گربه کوتاه و فشرده است که نگهداری از این گربه را آسان می‌کند و به این علت به یکی از محبوب ترین نژاد گربه تبدیل شده است. این نژاد از گربه‌ها دوست‌داشتنی، مهربان و با قدرت سازگاری بالا و در عین حال بازیگوش، بامزه و اجتماعی هستند، به طوری که سطح فعالیت این نوع گربه را متوسط تخمین می‌زنند. این گربه نیز نیاز دارد که صاحبش زمانی را به نوازش و در آغوش گرفتن آن اختصاص دهد.

6- گربه مین کون (Maine Coon)

 

این گربه به عنوان گربه‌ای بزرگ جثه اما مهربان شناخته می‌شود به صورتی که دارای دست و پا و دم بلند و بدنی بزرگ و کشیده است. موهای بدن این گربه کرکی و بلند است به نحوی که در زمستان، بلندی این کرک‌ها به 5 تا 7 سانت می‌رسد. موهای این گربه در اطراف گردن بلندتر از بقیه‌ی نقاط بدن رشد می‌کند. طول سر این گربه نسبت به عرض آن بیشتر است و سری کشیده با استخوان‌های برجسته در قسمت گونه فرم سر این نژاد که یکی از محبوب ترین نژاد گربه است را از بقیه متمایز می‌کند. چشم‌ها و گوش‌های درشت از دیگر ویژگی ظاهری این غول مهربان است. این ظاهر منحصر به فرد این گربه را به یکی از اعضای بلندرتبه‌ی لیست نژاد گربه های اشرافی تبدیل می‌کند. این گربه به دنبال صاحب خود راه می‌افتد و در مورد کاری که وی انجام می‌دهد، کنجکاوی نشان می‌دهد. این گربه‌ها بسیار به برقراری ارتباط با انسان‌ها و حیوانات دیگر تمایل نشان می‌دهند و به خاطر ذکاوت سرشارشان آموزش دادن به آن‌ها به سهولت صورت می‌گیرد. به دلیل سازگاری این گربه‌ها با کودکان و سایر حیوانات، گربه مین کون برای خانواده‌های دارای کودک انتخاب مناسبی می‌باشد.

7- گربه رگدال (Ragdoll)

 

این گربه نیز یک نژاد از نژاد گربه های اشرافی است. مشخصه‌ی ظاهری این نژاد، چشمان آبی، بدن پوشیده از موهای نیمه‌بلند و روشن با چند لکه‌ی تیره بر روی صورت، دست و پا و دم است که در سن 3 تا 4 سالگی به نهایت رشد خود می‌رسد. این گربه دارای جثه‌ای نسبتأ بزرگ است و وزن آن امکان دارد تا 9 کیلوگرم نیز برسد. این گربه به قدری احساساتی است که عاشق در آغوش گرفته‌شدن است. گربه‌ی رگدال به انعطاف‌پذیری و فرم‌گیری بدن در هنگام بغل گرفته شدن، مطیع و صمیمی بودن معروف است. این نوع گربه بسیار انسان‌ها را دوست دارد و زمانی که افراد راه می‌روند، آن‌ها را مانند یک سگ وفادار دنبال می‌کند. مهربان بودن این نژاد از نژاد گربه های اشرافی در کنار بازیگوشی و اجتماعی بودن آن‌ها، این حیوانات را به یکی از محبوب ترین نژادهای گربه‌ی خانگی تبدیل کرده است. این گربه به علت تحمل و صبر بالایی که دارد، برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچکی  دارند، انتخاب مناسبی می‌باشد.

8- گربه شرقی

اساس گربه‌های شرقی از نژاد گربه‌ی سیامی گرفته شده است. گربه‌های شرقی در عین اینکه بدنی ماهیچه‌ای و قوی دارند، دارای بدنی کشیده و بلند هستند و پاهایشان نیز به تبعیت از این ظاهر، بلند است. سر این گربه‌ها مثلث‌شکل و ظریف است و گوش‌های بزرگتری نسبت به صورت خود دارند. این گربه‌ها اغلب با موهای کوتاه دیده می‌شوند، اما دسته‌ای از این گربه‌ها می‌توانند موهای بلند نیز داشته باشد. به علت کوتاهی مو در این نوع از نژاد گربه های اشرافی، این نژاد نسبت به سرما حساس هستند و بایستی در مقابل سرما مراقبت شوند. صاحبان این گربه‌ها بایستی اصول مراقبت از حیوانات خانگی در زمستان را با دقت بیشتری رعایت نمایند. گربه‌ی شرقی باهوش، هوشمند و پر جنب‌وجوش است و مدت زمان زیادی را به بازی و کنجکاوی می‌گذراند.

9- گربه اسفینکس

 

نژاد اسفینکس بسیار منحصر به فرد و دارای ظاهری خاص می‌باشد. این گربه‌ها گزینه‌ی مناسبی برای افرادی که به گربه علاقه دارند اما نگران ریزش موی حیوانات خانگی خود هستند، می‌باشند. گربه اسفینکس به هیچ عنوان ریزش مو ندارد، به این علت که اصلأ مانند گربه‌های دیگر مو ندارد. جنس پوست این گربه مانند چرم بز است و امکان دارد دارای موهای کرکی باشد که این ویژگی باعث می‌شود این نژاد گربه های اشرافی در مقابل سرما بسیار آسیب‌پذیر گردد. سرماگریز بودن این گربه‌ها به حدی است که برای گرم شدن، بسیار تمایل دارند به آغوش صاحب خود و یا دیگر انسان‌ها پناه ببرند. این گربه‌ها حیواناتی اجتماعی و برون‌گرا هستند و کنجکاوی و هوش زیادی از خود نشان می‌دهند.

10- گربه حبشی

 

گربه‌ی حبشی یکی از محبوب ترین نژاد گربه در جهان مخصوصأ در آمریکا می‌باشد. رنگ این گربه با تم نارنجی-قرمز مخصوص خود، به این صورت است که هر چقدر از سر تار مو به سمت ریشه رفته رنگ پررنگ‌تر می‌شود که حالتی ملون به‌وجود می‌آورد. این نوع رنگ باعث می‌شود علاوه بر ایجاد جذابیت ظاهری، این گربه در چشم بیننده شبیه گربه‌های وحشی به نظر بیاید. در این نژاد از نژاد گربه های اشرافی تناسب صورت و بدن نسبت به بقیه‌ی گربه‌ها متفاوت است و این نوع گربه از صورت کوچکتری در مقایسه با بدن خود و گوش‌های تیز نوکدار و بزرگ، برخوردار است. این گربه‌ها نیز فوق‌العاه بازیگوش، فعال و برونگرا هستند و از هوش بالایی بهره برده‌اند. این گربه‌ها، نیاز به توجه و بازی بسیار دارند تا روحیه پرجنب‌وجوش و شاد آن‌ها حفظ شود.

برای انتخاب از میان انواع نژاد گربه های اشرافی بایستی به شرایط روحی و محیطی خودمان و همچنین، شرایط و خواسته‌های دیگر اعضای خانواده‌مان توجه کنیم. انتخاب از میان محبوب ترین نژاد گربه برای داشتن یک حیوان خانگی مناسب که هم ما در کنار او و هم او در کنار ما احساس راحتی و شادی کند، نیازمند دانستن خصوصیات اخلاقی گربه و ویژگی‌های ظاهری‌اش می‌باشد. دانستن قیمت انواع نژاد گربه نیز در تصمیم‌گیری تأثیر بسزایی دارد. باید بدانیم که صرفأ با توجه به قیمت انواع نژاد گربه نمی‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم، شاید گربه‌ای که با خواسته‌ها و روحیات ما بخواند، از لحاظ قیمتی ارزان‌تر یا گران‌تر از نژادهای دیگر باشد.

مقالات
سبد خرید

سبد خرید خالی است