مهمترین بایدها و نبایدها در اولین اصلاح و پیرایش موی سگ

مهمترین بایدها و نبایدها در اولین اصلاح و پیرایش موی سگ

مهمترین بایدها و نبایدها در اولین اصلاح و پیرایش موی سگ

مهمترین بایدها و نبایدها در اولین اصلاح و پیرایش موی سگ

از این نکات پیرایش موی توله سگ برای افزایش تجربه سگتان در آرایشگاه استفاده کنید
اولین دفعه ای که توله سگتان را به آرایشگاه می برید، باید جشن بگیرید. دقیقاً شبیه زمانی است که کودک خود را برای اولین بار به آرایشگاه می برید، تنها تفاوتش این است که این کودک شما خز دارد و روی چهار پا راه می رود. اولین تجربه ای که سگتان در آرایشگاه دارد، می تواند احساس او درمورد فرآیند پیرایش را برای بقیه عمرش شکل دهد. باید مطمئن شوید که حیوانتان در طول این فرآیند آرام است و از جنبه های جذاب تر پیرایش حیوان لذت می برد.
نکته مهم این است که سگتان بتواند با این شرایط خود را تطبیق دهد. 
بسیاری از موارد پیرایش و اصلاح موی سگ را می توان در محیط خانه یعنی جایی که سگ شما به آن عادت دارد، انجام داد. پیرایش سگی که با این فرآیند آشناست بسیار راحت تر از سگی است که هرگز پیرایش نشده است. برای یک توله سگ، سالن آرایشگاه سگ می تواند یک مکان ترسناک بنظر برسد. توله سگ ها هرگز روی میز پیرایش نبوده اند، صدای قیچی یا صدای بلند سشوار را نشنیده اند. یک آرایشگر ماهر باید از روش های دوستانه استفاده کند! در ادامه چند نکته جالب ارائه می شود که می تواند به سگتان کمک کند یک روز فوق العاده را در آرایشگاه سپری کند نه یک روز پر از استرس.
توله سگتان را خیلی زود به این موارد عادت دهید
بسیاری از اوقات، اولین حمام سگ در آرایشگاه انجام می شود. حتی در چنین موردی، صاحبان سگ می توانند تاحدی تجربه سگ خود را بالا ببرند.
ناخن ها
به پنجه ها و ناخن های سگتان برسید
سگ ها برای اولین بار به لمس شدن پنجه هایشان واکنش غریزی نشان داده و آنها را عقب می کشند. درواقع، آنها این کار را دوست ندارند. با کمی نوازش و ماساژ دوستانه پنجه هایشان، سگ ها نهایتاً به این قضیه عادت می کنند. این مسئله خیلی مهم است.
با این کار، وقتی آرایشگر سگتان سعی می کند ناخن هایش را بگیرد، طی این روند برایش بسیار راحت تر خواهد بود. سگ باید تاحد ممکن آرام باشد تا آرایشگر بتواند بدون آسیب و خونریزی اتفاقی سگ، ناخن او را بگیرد. این کار ممکن است اثر بدی روی یک توله سگ داشته باشد. در بسیاری از موارد، ناخن گیر یا سوهان ناخن، صدای بلندی دارد. یک آرایشگر باتجربه و حرفه ای سگ می داند چه زمانی توله سگ در وضعیت مناسب نیست، وقتی سگ قبلاً تجربه پیرایش ناخن را داشته باشد، خیلی راحت تر است.

گرفتن ناخن برای سگ های بسیار ضروری است. ناخن هایی که بیش از حد رشد کرده باشند، باعث وضعیت بد، رشد باکتری و پیچ خوردگی می شوند.
گوش ها
گوش های سگتان را از تولگی اصلاح و پیرایش کنید.
باید اعتماد آنها را به کسانی که قصد دارند به گوش هایشان دست بزنند، جلب کنید. تجربه دیگری که توله سگ ها باید کسب کنند، تمیز کردن گوششان است. توله سگ ها هنوز در مرحله ای از زندگی هستند که دنیا برایشان تازگی دارد. وقتی یک غریبه سعی می کند که گوش هایشان را لمس کند، آنها خیلی راحت نیستند.
بنابراین، وقتی توله سگتان را برای اولین بار به خانه می آورید، گوش هایش را ماساژ دهید. با این کار، لمس و تمیز کردن گوش ها برایش عادی می شود. فرآیند اصلاح و تمیز کردن گوش بمرور برایش عادی می شود و برای اولین پیرایش، آماده می گردد.
برس کشیدن منظم
بطور مرتب موهای توله سگ خود را برس بکشید.
این اولین مرحله پیرایش است. حتی اگر توله سگتان از نژادی موکوتاه است، بازهم شانه زدن روزانه خز او بسیار مهم است. فکر کنید موهای خودتان است. شما برای حفظ سلامت موهایتان، هر روز آنها را شانه می زنید. این کار باعث تحریک فولیکول های مو شده و برای سلامتی موها مفید است.
همین مسئله برای سگتان هم صدق می کند. برس کشیدن نه تنها احساس خوبی به سگتان می دهد بلکه موهایی را که بطور طبیعی ریخته اند، برطرف می سازد. این کار باعث می شود خانه تان هم تمیز بماند! خطر دیگری که درصورت عدم برس کشیدن منظم سگتان متوجه او خواهد بود، گره خوردن و درهم فرو رفتن موهاست. این گره ها به هم پیچیده و باعث ایجاد گره های دردناک در پوشش سگ می شوند. سگ هایی که پوشش ضخیم دارند بخصوص مستعد گره خوردن موها هستند و باید بیشتر برس کشیده شوند تا از ایجاد گره و درهم رفتگی جلوگیری شود.
عشق و شکیبایی
یک آرایشگر خوب باید با جلسات کوتاه، سگ شما را برای اصلاح و پیرایش آماده کند. این کار ممکن است با یک حمام شروع شود. در مراجعه بعدی، آنها موها را پیرایش می کنند. هدف این است که توله سگ به آرامی درمعرض بخش های سخت تر اصلاح و پیرایش قرار بگیرد. این کار باعث افزایش اعتماد توله سگ در هر بار تجربه پیرایش می شود. فرآیندها را کوتاه و دلنشین سازید!
یک آرایشگر خوب همچنین باید از همکاران خوب با تجربه پیرایش بهره ببرد. این همکاران با نوازش و صحبت کردن با توله سگتان حس امنیت و آرامش به او می دهند.
کاری که از قبل باید بکنید این است که مطمئن شوید به اندازه کافی سگتان تجربه پیرایش کسب کرده است.

این کار، اضطراب آنها را از بین می برد. همچنین، پتو و اسباب بازی های مورد علاقه اش را برای بازی در ماشین همراه خود بیاورید. اگر توله سگتان تجربه ماشین سواری ندارد، سعی کنید او را به مسیرهای کوتاه و بدون مقصد با ماشین ببرید تا مطمئن شود که ماشین برایش سرگرم کننده است.
در هر مرحله به توله سگتان تشویقی بدهید. وقتی سوار ماشین شدند و آرام گرفتند، نوبت تشویقی است. وقتی به سالن آرایش سگ رسیدید، به او تشویقی بدهید. این کار باعث می شود که سگتان در همه مراحل حس خوبی داشته باشد. شاید ابتدا افراط کاری بنظر برسد، اما بعداً وقتی که رفتن به آرایشگاه برای سگتان راحت شد، از خودتان متشکر خواهید بود.
به قرار آرایشگاه بعنوان یک تجربه صمیمانه و نزدیک بین خودتان و توله سگتان نگاه کنید. زمانی برای سپری کردن اوقات در کنار هم. پیرایش و اصلاح برای یک توله سگ سالم و خوشحال، ضروری است حتی اگر خودش این را نداند.
اگر سگتان تمایلی به سوار شدن در ماشین ندارد و مقاومت می کند، سرزنشش نکنید. اعمال زور یا رفتار منفی فقط وضعیت را بدتر می کند.
در همه سفرهایی که با سگتان می روید، مثلاً دامپزشکی یا مرکز آموزش و تربیت سگ، این روش را بکار ببرید.
توله ها چه زمانی برای اصلاح و پیرایش آماده هستند؟
یکی از مواردی که در آغاز فرآیند پیرایش وقتی توله سگ خیلی کوچک است (و قصد دارید که او را به این مسئله عادت دهید) باید مدنظر قرار دهید این است که سعی کنید اولین تجربه پیرایش خیلی زود انجام شود. بعضی از سرپرستان سگ این اشتباه را می کنند که مدت زمان زیادی منتظر می مانند. کارشناسان حیوانات خانگی توصیه می کنند که توله سگ را قبل از سن 16 هفتگی به آرایشگاه ببرید. 
به محض اینکه توله سگ اولین تصوراتش از دنیای پیرامونش تکمیل شد، همه چیز برایش ساده می شود.
درمورد بهترین آرایشگاه سگ بررسی نمایید
بعنوان یک سرپرست جدید، باید وظیفه خود را بخوبی انجام داده و یک مکان ایده آل برای پیرایش سگتان پیدا کنید. این یعنی تحقیق و بررسی. دقیقاً مثل وقتی که می خواهید مدرسه کودک خود را انتخاب کنید. باید یک رابطه خوب با آرایشگر برقرار کنید. خوشبختانه ما در آینده زندگی می کنیم و یافتن یک آرایشگاه قابل اعتماد براحتی از طریق سرچ اینترنتی امکانپذیر است.
ابتدا از دوستان خود، دامپزشکان و مربی توله سگ ها بپرسید. این می تواند نقطه شروع را به شما نشان دهد. بعد از اینکه با آرایشگاه های معتبر آشنا شدید، سایت ها و صفحات اینترنتی آنها را بررسی کنید.

به دنبال توصیه نامه ها و گواهی های تأیید صلاحیت مربوط به آرایشگاه های سگ بگردید یا نظرات مشتریان را بررسی کنید. وقتی مشتریان نظراتی ثبت می کنند که نشان می دهد سگشان از این تجربه لذت برده است، می توانید متوجه شوید که کدام پیرایشگر در این زمینه مهارت و تبحر دارد.
توجه کنید که شما قصد دارید به کسی اعتماد کنید که قرار است کودک شما را پیرایش کند. قلبمان می شکند وقتی عناوینی را درمورد سهل انگاری و حتی سوء استفاده از سگ در آرایشگاه ها مطالعه می کنیم. این مسئله قابل قبول نیست و اولین مرحله برای اجتناب از چنین مسئله ای این است که یک مکان قابل اعتماد برای توله سگمان پیدا کنیم.
وقتی مکان مدنظرتان را پیدا کردید، به آنجا بروید و آنجا را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید.
مواردی که باید در یک آرایشگاه سگ مدنظر قرار دهید عبارتند از: • بوی خوبی داشته باشد • روشنایی خوبی داشته باشد • تمیز باشد • پرسنل آنجا رفتار دوستانه ای داشته باشند و آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند • پرسنل منافع و مشکلات را برای سگتان بیان کنند و به صحبت های شما گوش دهند • آیا حیوانات بطور مرتب در باکس (محفظه) مورد پایش قرار می گیرند؟ • آیا سگ ها و گربه ها باکس های جداگانه دارند؟ • آیا در آرایشگاه از سشوار داغ استفاده می شود؟ (می تواند خطرناک باشد) • آیا می توانید محصولات بهداشتی حیوانات را از آنجا خریداری کنید؟
خداحافظیتان سریع انجام گیرد
خداحافظیتان احساسی نباشد. 
بطورکلی، این فرآیند، بخش مهمی در آموزش سگ بحساب می آید. وقتی وارد خانه می شوید یا از آن خارج می شوید، سعی کنید شدت احساساتتان در احوالپرسی و خداحافظی با سگتان را به حداقل برسانید. وقتی وارد خانه می شوید، تا زمانی که توله سگتان نشسته و آرام است، با او خوش و بش نکنید. اگر در عشق ورزیدن به سگتان عجله کنید، این کار تنها باعث هیجان زدگی او می شود. این هیجان رفتارهای نامناسبی مانند بالا پریدن را به همراه دارد. درعوض، عادی رفتار کنید. با خونسردی وارد خانه شوید و تا زمانی که توله سگتان آرام است، او را هیجان زده نکنید.
درهنگام ترک خانه نیز همینگونه رفتار کنید. وقتی به سمت در خروجی می روید، چیز آرامی به سگتان بگویید که باعث قوت قلب او شود. این رفتاری که نشان می دهید، خداحافظی احساسی نیست. وقتی که سگتان را به آرایشگاه می برید نیز همین گونه رفتار کنید. اگر اولین بار پیش او می مانید، دفعه بعد یک خداحافظی کوتاه با او داشته باشید.

به یاد داشته باشید که آرایشگران سگ، حرفه ای هستند و این شغل را به این علت انتخاب کرده اند که با خلق و خوی سگ ها آشنایی دارند و قادرند آنها را حین فرآیند پیرایش، آرام نگه دارند.
درست مانند زمانی که از خانه خارج می شوید، سر آنها را نوازش کرده و آرام به آنها بگویید «می بینمت». از اینجا به بعد او را به آرایشگر بسپارید. رابطه بین توله سگ شما و آرایشگر بسیار مهم است. توله سگتان باید یاد بگیرد که با کسی که او را پیرایش می کند، احساس راحتی کند. بعد از چند جلسه، این رابطه توسعه پیدا می کند و سگ شما برای لوس کردن خودش نزد آرایشگر، انتظار می کشد.
به همین خاطر است که باید سالن آرایشگاهی را پیدا کنید که خودتان و سگتان در آنجا احساس راحتی کنید.
مدل مدنظرتان را برای آرایشگر مشخص کنید
بعضی از صاحبان حیوان خانگی، نظرات جالبی درمورد استایل اولین پیرایش سگ خود دارند. باید مشخص کنید. به آرایشگر بگویید دقیقاً چه می خواهید و چطور می خواهید سگتان پیرایش شود. اگر فقط می خواهید صورت سگتان اصلاح شود به آرایشگر بگویید! اگر بدنبال یک پیرایش شیک و نمایشی هستید، سعی کنید تصویری از حالت مدنظرتان پیدا کنید و به آرایشگر نشان دهید. یک گفتگوی مناسب، همه چیز را بگونه ای که انتظار دارید پیش خواهد برد.
همچنین باید هرگونه مسئله پزشکی یا رفتاری که سگتان دارد را به آرایشگر بگویید. اگر سگتان نسبت به لمس بعضی از نقاط بدنش حساس است، به آرایشگر بگویید. همچنین، اگر سگتان رژیم غذایی خاصی دارد نیز با آرایشگر درمیان بگذارید. بسیاری از سرپرستان حیوانات خانگی، رژیم های غذایی کامل یا چرخشی را برای سگشان درنظر می گیرند. بسیاری از سالن های آرایش حیوانات، درحین پیرایش، به حیوانات تشویقی می دهند و باید مطمئن شوید که این تشویقی با رژیم غذایی سگتان تطابق دارد.
خدمات آرایشگاه حیوانات خانگی پت استایلیست
اگر بدنبال مکانی برای اولین پیرایش توله سگتان هستید، آرایشگاه حیوانات خانگی پت استایلیست می تواند انتخاب مناسبی باشد.
خدمات عبارتند از:

• حمام

• کوتاهی ناخن

• سوهان ناخن

• تخلیه کیسه مقعدی

• برس کشیدن

• نظافت گوشها

• اصلاح بدن
هدف آرایشگران ، ارائه بهترین خدمات در یک مکان مناسب می باشد. هدف ما این است که سگ شما از جنبه های خوب و جذاب پیرایش لذت ببرد.

مقالات
سبد خرید

سبد خرید خالی است