راهنمای کامل خرید باکس سگ و گربه

یکی از بزرگترین مشکلاتی که تقریباً در چه کنم های بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دیده می شود، مسئله جا به جایی حیوان خانگی می باشد. مشکلی که می ‌توان آن را با تهیه کردن یک باکس سگ و یا گربه در سایز و نوع مناسب به راحتی مرتفع نمود.

راهنمای کامل خرید باکس سگ و گربه

راهنمای کامل خرید باکس سگ و گربه

نگهداری از حیوانات خانگی می تواند بسیار جذاب و هیجانی باشد، به شرط آنکه ملزومات میزبانی از این حیوانات را تامین کرده باشید. بسیاری از افراد هستند که نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه را بسیار پیچیده و گاها غیرممکن تصور می ‌کنند؛ اما اگر در بطن رفتار های این افراد قرار گیرید، متوجه خواهید شد که غالباً درک درستی از نیاز های حیوان ندارند و چون نتوانسته اند این نیاز ها را تأمین سازند، در نگهداری از آنها با مشکلات مواجه می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که تقریباً در چه کنم های بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دیده می شود، مسئله جا به جایی حیوان خانگی می باشد. مشکلی که می ‌توان آن را با تهیه کردن یک باکس سگ و یا گربه در سایز و نوع مناسب به راحتی مرتفع نمود.

وقتی می خواهید از یک سگ و گربه در فضا های خانگی درست در کنار خود نگهداری کنید، لازم است که فکر جامعی در باب جا به جایی های احتمالی حیوان نیز کرده باشید. مثلا وقتی که راهی سفر هستید و یا آنکه می‌ خواهید حیوان خانگی خود را نزد دامپزشک ببرید و شاید هم بخواهید همراه با حیوان خانگی ای که دارید گشتی شهری داشته باشید، برای تمام این موارد نیاز است که حیوان خانگی خود را از خانه خارج سازید. شما باید برای حمل و نقل امن، راحت و عاری از دردسر های آن فکری کرده باشید. باکس حمل سگ و گربه وسیله ‌ای است که خیال شما را در مواجهه با چنین مسائلی آسوده خواهد کرد.

به این ترتیب همراه با خرید باکس سگ، فضایی امن را در سفر های زمینی و حتی هوایی برای حیوان خانگی ای که با شما زندگی می کند، تامین خواهید کرد. تقریباً تمام کسانیکه از حیواناتی مانند سگ و گربه در محیط های خانگی میزبانی می ‌کنند، نیاز به داشتن باکس حمل سگ و یا گربه را لازم می ‌دانند؛ اما در هنگام خرید باکس سگ مناسب با چالش ‌های جدی مواجه می شوند.

به همان اندازه که یک خودروی نامناسب در طول سفر می تواند باعث آزار شما شود، باکس حمل سگ نامناسب نیز در تمام زمانی که در سفر خواهید بود، حیوان شما را آزار خواهد داد. دقت در خرید باکس سگ مناسب برای راحتی حیوان و در نهایت راحتی شما در حین سفر و یا جا به جایی های شهری ضروری خواهد بود؛ اما چطور می توان باکس حمل سگ و یا گربه مناسب را خریداری کرد؟

چالش جدی در زمان خرید باکس سگ زمانی است که بدانید انواع متفاوت از نژاد های سگ و یا گربه وجود دارند. نژاد هایی که گاهاً جثه های بسیار متفاوتی دارند. از سگ های کوچک تا نژاد های بسیار عضلانی و بزرگ از سگ ها در کنار دیگر نیاز هایی که دارند، مسیر خرید باکس حمل سگ را با نکات بسیاری مواجه خواهد کرد. ما در این مقاله می خواهیم تا شما را در امر خرید باکس سگ مناسب راهنمایی کنیم. اینکه سگ خانگی شما احتمالاً چه نیاز هایی دارد؟ و چطور می توانید با در نظر داشتن نیاز های حیوان خانگی خود، باکس حمل سگ مناسب را تهیه کنید.

کیف حمل سگ و گربه

نکات در انتخاب ابعاد باکس سگ

انتخاب مناسب در ابعاد باکس سگ مهمترین نکته ‌ای است که باید در هنگام خرید این وسیله در نظر بگیرید. ابعاد باکس سگ به مانند خانه ‌ای است که قرار است محلی امن برای حیوان شما در طول سفر و یا دیگر جا به جایی ‌ها باشد. در چنین حالتی نیاز است تا حیوان در محیطی که برای او در نظر گرفته ‌اید، کاملاً راحت باشد.

ابعاد مناسب در باکس حمل سگ اندازه هایی است که در آن حیوان برای رسیدن به حداقل های ذاتی که دارد، با سختی مواجه نباشد. برای این منظور باکس حمل سگ باید در اندازه ‌ای باشد که حیوان بتواند به راحتی در آن بنشیند، دراز بکشد و حتی بچرخد و اگر با حالت کامل ایستاد، همچنان فضای کافی برای جا به جایی های حیوان موجود باشد.

باکس سگ وگربه

ابعاد باکس سگ باید در اندازه ‌ای باشد که برای سگ ها حکم یک زندان تنگ را پیدا نکند. سگ ها و البته گربه ها از فضا های تنگ بیزار هستند. مطمئن باشید اگر باکس حمل سگ و یا گربه که تهیه کرده اید، نتواند آن فضای باز را برای حیوان داشته باشد، حیوان نیز برای ماندن در آن مقاومت خواهد کرد.

اما سوال اصلی این است که چطور می توان ابعاد مناسب در باکس حمل سگ را به دست آورد؟ بهترین راه حل برای حل این سوال، خود حیوان خانگی شما می باشد. کافی است قد، بلندی و طول سگ و یا گربه را اندازه بگیرید و سپس به این اعداد به مقدار 5 سانتیمتر برای حیوانات کوچک و 10 سانتیمتر برای حیوانات بزرگ اضافه کنید. به همین روش سایز مناسب در ابعاد باکس سگ را به دست خواهید آورد. ممکن است همراه با این اندازه هنوز بخواهید که فضای نگهداری از حیوان خانگی خود را بزرگتر در نظر بگیرید. خب، می توانید چند سانتیمتر نیز ابعاد را بیشتر کنید؛ اما هرگز در انتخاب ابعاد بزرگتر از باکس حمل سگ افراط نکنید. باکس های بسیار بزرگتر از جثه سگ باعث می شود تا حیوان آن حس آرامی که باید در زمان حمل و نقل داشته باشد را از دست بدهد و فضای بزرگ را دلیل بر جنب و جوش بسیار بداند. آنگاه هرگز با سگی آرام در حین سفر همراه نخواهید شد.

راجب نژاد های ایرانی بخوانید: معرفی نژاد سگ سرابی

البته ممکن است که شما بخواهید باکس حمل سگ را با اهدافی غیر از حمل و نقل تهیه کنید. مثلاً بخواهید همراه با خرید باکس سگ یک خانه کوچک برای حیوان خانگی خود در گوشه ای از منزل داشته باشید. در چنین حالتی خرید باکس سگ در ابعادی بزرگتر از آنچه نیاز سگ و یا گربه است، منطقی به نظر می رسد. به هر صورت در هنگام خرید باکس سگ لازم است تا از همان ابتدا هدف خود را از این خرید مشخص کرده باشید. اینکه باکس حمل سگ را برای حمل و نقل حیوان خانگی می ‌خواهید و یا آنکه قرار است با این وسیله خانه ای شخصی برای راحتی سگ و شاید گربه در محیط منزل فراهم آورید.

شناخت انواع باکس حمل سگ

در هنگام خرید باکس سگ یقینا با انواع متفاوت از اشکال گوناگون تا متریال های مختلف در ساخت مواجه خواهید شد. به هر حال هر مدل تا جنسی از باکس حمل سگ با در نظر داشتن اهدافی طراحی شده اند و با خرید آنها می ‌توان نیاز هایی را مرتفع نمود. در این بین اهمیت دارد که بدانید هر نوع از باکس سگ مناسب چه اهدافی است؟ کدام نیاز های حیوان خانگی شما را تامین خواهد کرد؟ و چه مزایا و معایبی را متوجه شما خواهد نمود؟ در یک دسته بندی کلی می توان انواع باکس سگ را در چهار حالت داشته باشید.

  • باکس حمل سگ پلاستیکی
  • باکس حمل سگ قفس فلزی
  • باکس حمل سگ ساکی و یا کوله ای
  • باکس حمل سگ چوبی

حال بیایید با هر کدام از این باکس ها همراه با ویژگی هایی که دارند را بررسی کنیم.

باکس سگ پلاستیکی

در ساخت باکس حمل سگ پلاستیکی همان طور که از نام آن پیداست، پلاستیک حرف اول را می ‌زند. تمام چارچوب این باکس ها از جنس پلاستیک ساخته می شوند و در مواردی ممکن است همراه با متعلقاتی مانند درب و یا پنجره های فلزی شوند. باکس حمل سگ پلاستیکی غالباً سبک وزن است. از این رو برای حمل و نقل حیوان بسیار مناسب خواهد بود. البته عموما طراحی باکس سگ بزرگ را از مدل های پلاستیکی انتخاب نمیکنند. اما در مواردی می ‌توان از آنها با هدف ایجاد خانه ‌ای برای سگ و حتی گربه استفاده کرد.

باکس گربهباکس سگ پلاستیکی را همراه با جداره هایی یکدست و عاری از سوراخ می سازند. این فضای کاملاً بسته برای سگ ها که نسبت به تماشای محیط اطراف در حین جا به جایی حساسیت دارند و گاها این فضا برای آنها ایجاد اضطراب می کند، مناسب خواهد بود. عموما باکس مخصوص پرواز سگ برای سفر های هوایی تا زمینی از گونه های پلاستیکی می باشد. چرا که حیوان در این مدل از باکس ها همراه با ضریب ایمنی بالاتری تحت حمل و نقل قرار خواهد گرفت. خصوصا در زمانیکه بنا به هر دلیلی قرار است باکس حیوان از صاحب خودش دور باشد و در مکانی دیگر مورد حمل و نقل قرار گیرد. در چنین فضا هایی لازم است تا هر چه کمتر حیوان در معرض تماشای افراد بیگانه قرار گیرد. خرید باکس مخصوص پرواز سگ با بیشترین فضای محصور برای حمل و نقل حیوان خانگی در مسافرت های طولانی مناسب می باشد. در مقابل قیمت باکس سگ پلاستیکی از رنج بالایی برخوردار نمی باشد و به نوعی می توان باکس سگ ارزان را با خرید مدل های پلاستیکی آن تهیه نمود.

باکس حمل سگ از نوع قفس فلزی

مدل ها در طراحی انواع باکس سگ از نوع قفس فلزی بسیار متنوع می ‌باشد. از گونه ‌ها با دیوار های یکدست و عاری از سوراخ تا مدل ‌های قفس مانند و شاید ترکیبی از هر دو را در ساخت این گونه از باکس سگ استفاده می کنند. مزیت برتر باکس سگ از نوع فلزی متوجه استحکام بالای آن می باشد. به هر صورت فلز ها به مراتب از پلاستیک و دیگر متریال های رایج مانند چوب مقاوم تر هستند. از این رو می ‌توان جنس مقاوم همراه با طول عمر بالا را از ویژگی های بارز در باکس حمل سگ از نوع فلزی دانست. البته این ویژگی را باید همراه با هزینه بیشتر داشته باشید. چرا که قیمت باکس سگ فلزی به مراتب بالاتر از مدل های پلاستیکی می باشد.

غالباً برای سگ های بزرگ و قدرتمند که می ‌خواهند نیروی خود را به هر ترتیبی نشان داده باشند، مدل فلزی در باکس سگ بسیار مناسب خواهد شد. البته هر باکس سگ فلزی نمی ‌تواند برای نگهداری از سگ های قدرتمند مناسب باشد.

باکس حمل سگ فلزی

یکی از مشکلات در استفاده از باکس سگ فلزی زمانی است که می‌ خواهید سگ های مضطرب را با آنها جا به جا کنید. این سگ ها به شدت نسبت به تماشای محیط اطراف که در حال تغییر است، حساس هستند. خصوصاً در توله سگ ها که این شرایط می ‌تواند آنها را به شدت مضطرب سازد. البته اینکه در حین جا به جایی، حیوان مانده در باکس سگ کاملاً در معرض رویت دیگران قرار گیرد نیز خالی از درد سر نخواهد شد. مثلا ممکن است در فضا های عمومی و یا مکان هایی که بنا به دلایلی مجبور هستید از کنار باکس سگ دور شوید، احتمال آنکه حیوان مورد آزار و اذیت افراد بیگانه قرار گیرد، زیاد است. تمام این شرایط می‌ تواند سگ را به شدت عصبی کند و یا آنکه وی را در ترس مبهمی گرفتار سازد.

غالبا باکس حمل سگ فلزی با دیواره های یکدست و عاری از شکل قفسی مناسب برای حمل و نقل هستند و گونه های قفسی شکل از باکس سگ بزرگ فلزی را با هدف خلق خانه ای برای حیوان انتخاب میکنند.

باکس سگ چوبی

برای نگهداری از سگ ها و گربه ها در فضا های خانگی لازم است تا محلی برای زندگی آنها در نظر بگیرید. این مکان لاجرم در فضای داخل خانه خواهد بود. حالا اگر بخواهید محل نگهداری از حیوان خانگی را به عنوان یکی از المان های دکوراسیون منزل ببینید، باید به فکر تهیه مدل های زیبا و دکوری و در عین حال کاربردی از باکس سگ باشید. نوع چوبی از مدل های باکس سگ بزرگ و دکوری است که می ‌تواند به شکل یکی از عناصر زیباسازی در منازل مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از باکس سگ بسیار زیبا، شکیل، جادار و خوش ساخت می باشد؛ اما به هیچ حالت قابلیت حمل و نقل نخواهند داشت و در عین حال قیمت باکس سگ چوبی به مراتب بالاتر از دیگر مدل ها می باشد.

باکس سگ چوبی

باکس سگ ساکی و یا کوله ای

برای حمل و نقل سگ های کوچک می توان از تجهیزات کوچک و راحتری مانند ساک و کوله نیز استفاده کرد. حمل یک ساک و یا کوله خیلی راحتر از یک باکس سگ فلزی و پلاستیکی می باشد. مزیت اصلی در استفاده از باکس سگ ساکی انعطاف بالا در کنار سبکی همراه با وزن به مراتب پایین آن می باشد. نوع کوله ای را می توان در جمع باکس سگ ارزان قرار داد.

اما باید در استفاده از باکس سک ساکی برخی از نکات را جدی بگیرید. مثلا این نوع از باکس سگ هرگز نمی تواند به عنوان خانه برای سگ در نظر گرفته شود. از طرفی یک سگ و یا گربه بازیگوش و پر جنب و جوش، هر چقدر هم کوچک باشد را نمی توان در این مدل از باکس سگ به راحتی جا به جا کرد. خرید باکس سگ پارچه ای یک امر سلیقه ای است. ممکن است در مواقعی بسیار کارآمد باشند؛ اما هرگز جای یک باکس سگ محکم مانند انواع فلزی و یا پلاستیکی را نخواهند گرفت. از این رو در صورت خرید باکس سگ پارچه ای بی نیاز از یک باکس سگ پلاستیکی و یا فلزی نخواهید شد.

آیا خرید باکس سگ دست دوم امری منطقی است؟

خرید کالای دست دوم یک امر رایج است و تقریبا برای تمام کالا های گران قیمت دیده می شود. ماجرایی که در هنگام خرید باکس سگ نیز وجود دارد. این یک امر سلیقه ای است. کسانیکه به خرید باکس سگ دست دوم خرده می گیرند و آن را یک امر غیر منطقی می دانند، مثل آن است که بخواهند خرید خانه و یا ماشین دست دوم را امری غیر منطقی در نظر بگیرند؛ اما تا جایی هم درست می گویند. عمده ایرادی که بر خرید باکس حمل سگ دسته دوم وارد است، مشکلات بهداشتی است. به هر حال باکس سگ دست دوم برای مدتی میزبان سگی دیگر بوده و شما از سلامت آن سگ اطلاع کاملی ندارید. البته می توان با یک استریل کردن ساده به راحتی این مشکل را مرتفع نمود. مگر آنکه دیگر خیلی سختگیر باشید؛ لکن اگر حساسیت آنچنان ندارید یک باکس سگ دست دوم می تواند از لحاظ هزینه، صرفه جویی قابل توجهی برای شما داشته باشد.

شما که در محیط خانه از سگ و یا گربه ای نگهداری می کنید لازم است که در همه حال متوجه نیاز های آنها باشید. به هر حال آنها نیز موجودی زنده همراه با احساس هستند و می خواهند از شرایط زندگی راحتتر و امن تری برخوردار باشند. باکس سگ یک وسیله است. وسیله ای که می تواند آن فضای انحصاری را برای حیوان خانگی شما تامین نماید. بهتر است برای داشتن یک حیوان خانگی سرحال و سالم، خرید مناسب این وسیله را جدی بگیرید.

 
مقالات
سبد خرید

سبد خرید خالی است